Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva!

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Louise - 14 september 2012 00:03

Valen vi gör i livet, definierar vilka vi är..

Hela vårat liv, från början till slut handlar om att göra val. Vi gör dom hela tiden..

Medvetna val.
Omedvetna val.

När vi är liten så handlar det om för oss just nu, världsliga ting. Såsom vilken docka man ska leka med, vilken kompis man ska vara med.
Tid och rum existerade inte, det var här och nu.

Ju äldre man blir desto mer blir det.

Tonåren, vilket smink man ska använda. Vilken fest man ska gå på. Vilken kille man ska vara tillsammans med. Valet att vara ute längre än man får, för det är roligt.
Tid och rum började existera, men inte helt.

Som vuxen känns det som de där enkla valen.

Nu handlar det mer om valen att betala räkningar, köpa mat, se till att det som behövs finns.
Valet att prioritera är mer ett måste nu än ett val.
Tid och rum existerar, det betyder allt.

Vilken väg i livet ska jag ta?
Ska jag stanna? Ska jag gå?
Vilka ska jag släppa taget om?
Vilka får stanna kvar?
Etc.

Vad vill jag, och när vill jag det?

Ett av mina val nu är att släpp det som gör mig ledsen och ta in det som gör mig lycklig. För att jag förtjänar det. Simple as.

Ett annat var att bryta ner dig för att få dig att prata innan det gick för långt. Och prata gjorde du. Du är min vän, allra bästa vän. Så dig lämnar jag aldrig.

Mina val definerar mig.
Vem är du?

Ovido - Quiz & Flashcards