Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva!

Alla inlägg under juni 2011

Av Louise - 30 juni 2011 18:33

Och eftersom jag ligger efter med 1 dag i 30 Day Song Challenge, så lägger jag två idag :)


Celiné Dion & Peabo Bryson - Beauty And The Beast


Detta är nog en av väldigt få låtar jag kan somna till. Om jag inte är riktigt riktigt trött d.v.s

Normalt kan jag inte sova till music, men denna låt somnar jag alltid till.
Den är så himla fin!



LOUISE

Av Louise - 30 juni 2011 18:26

Dagen började en aning stressigt.
Jag vaknade 10.40, då hade kusin Petter ringt mig sen runt 10.00 någon gång!
Shit! Skulle vara i stan 12.00 för att käka lunch med honom innan han börjar jobba.

Snabbt in i duschen & göra sig klar.
Strax efter 12.00 var jag inne i stan dock.

Var tänkt att vi skulle käka kina mat, men dom flesta vi kollade på har semesterstängt, så vi gick till O'Learys istället.


Där så beställde han en BBQ Hamburgare & jag beställde Sweet Chili Pasta m. Kyckling.
Måste få säga att det var underbart gott. Och väldigt mättande.
Åt lite mer än hälften & jag är fortfarande mätt haha.


Men snart så blir det hemmagjord kyckling sallad med hemma gjord vitlökssås & Vitlöksbröd. Mums!


Samt det blir ingen promenad idag eftersom man sprungrit runt på stan & sen städat hemma. Och jag ska endå till Friskis & Svettis med söta Linn i morgon förmiddag :)


Petter med sin Lunch;


 

Och min Sweet Chili Pasta m Kyckling & Vitlöksbröd :) :


 

Ha det gott folket!


LOUISE

Av Louise - 30 juni 2011 01:00

LCHF - Metoden
GI - Metoden

Atkins - Metoden


Det finns en oändlig lista på vad man kan använda för metod för att gå ner i vikt.

Det är förvirrande.

Eller ja, man läser på & bildar sin egen uppfattning tillslut om det man läst.
Men i överlag är det förvirrande. För min snurriga hjärna i alla fall.


Screw That säger jag.
Tänker köra mitt egen Race nu.


Lägga om kosten. Till det bättre.

Äta mindre portioner, äta oftare.

Äta regelbundet.


Och nyckeln till det som jag kommer börja med, även om Lathetsmonstret i mig skriker NEJ och sliter mitt hår i förtvivlan... Motion. Regelbundet.


Jag tänker börja lätt.
För känner jag mig själv rätt, så failar jag hårt om jag kör en allt eller inget metot på en gång.
Godis, Chips, Snabbmat, Coca-Cola o.s.v kommer jag vara stenhård med. Big no no om jag vill lyckas. MEN, jag tänker ha en s.k "ätar dag" i veckan. Då jag FÅR unna mig gott om jag vill! Annars kan jag lägga ner nu på en gång.


Jag vet att första tiden utan Coca-Cola kommer vara öerhört slitsam.
Sockermonstret kommer att viska i mitt öra, hemsöka min hjärna.
Komma med små kommentarer som "En enda liten Coca-Cola burk skadar inte"

Jag vet det. Men jag tänker inte ge vika denna gång.


Jag sätter nu ner foten & säger STOPP, det räcker nu!


45kg ska bort. Och min resa börjar idag. 30 Juni 2011.

Och jag tänker inte skynda. Jag kommer ta det långsamt.


Är ni med mig?
I morgon kör vi gärnet!


LOUISE


Av Louise - 30 juni 2011 00:44

Sir Mix A Lot - Baby Got Back


Allting handlar om vad som menas med Dansa Haha.
Men denna kan jag dansa privat till, men största anledningen att jag valde den är för att på Dansen i skolan så fick vi en koreografi till denna. Så :)


FUN TIMES!



LOUISE

Av Louise - 29 juni 2011 23:45

Group Youth - Forever Young

(Alphaville orginal jag vet)


Denna, kan jag helt utantill.
Den är vacker. Fin. Underbar.



LOUISE

Av Louise - 29 juni 2011 05:07

Jag vet inte hur många listor jag gjort, om vad jag ska sluta äta & börja äta istället för.
Säkert en miljon? Om inte annat så är det inte långt ifrån.
Såklart så misslyckas det alltid.
Jag har varit för svag i mig själv, för svag att säga nej till monstret som vill äta allt onyttigt den kommer över.
För lat för den där promenaden.


Jag är en överviktig tjej. Fetma helt enkelt.
Jag har själv satt mig i denna situation, och jag tänker vara den som tar mig ur det.
Oavsett motgångar.


Jag vill kunna se mig själv i spegeln & känna mig vacker.
Jag vill kunna klä mig i vackra kläder. Klänningar & Kjolar.
Jag vill gå på stan, kunna ta en glass på sommaren, utan att känna mig äcklig & ut tittad av andra.


Jag vill kunna klä mig i sexiga kläder för att förföra min pojkvän ordentligt.
Jag vill att andra ska kunna se mig & tänka: Damn, hon är fin.


Jag vill vara vacker.
Jag vill känna mig vacker.


Men mest av allt: Jag vill kunna respektera mig själv..


LOUISE

Av Louise - 28 juni 2011 02:49

Petter - Vinden Har Vänt


Denna påminner mig om Gatufesten.
Han var en av dom första jag såg där (Som jag kommer ihåg)

Underbar artist, underbar låt.
Lyssna & njut!



LOUISE

Av Louise - 28 juni 2011 02:44

Var förbi Pappas urngrav idag & lämnade blommor.
Såhär såg dom ut:


 

LOUISE

Ovido - Quiz & Flashcards