Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva!

Alla inlägg under mars 2014

Av Louise - 4 mars 2014 02:19

Everyone thinks that i have it all,
but it's so empty living behind these castle walls.
If i should tumble, if i should fall,
Would anyone hear me screaming behind these Castle walls?

Det här med att försöka äta "nyttigt" är inte så lätt som man tror. Inte i början i alla fall.

Eller ja, inte för mig i alla fall då jag 90% av mitt vuxna liv ätit skräp så att säga.

Att kliva av ett sockerberoende var så fruktansvärt jobbigt. Ständig huvudvärk, humörsvängningar, sömnproblem etc i ca 2-3 veckors tid. Efteråt var det dock väldigt värt det, och ingenting jag ville göra om.

Nu är jag där. I exakt samma situation. Igen.

Coca-Cola = Big no no
Choklad = Big no no
Socker i kaffe/te = 2/3 mindre än förut. O.s.v

Minst 30 min promenader dagligen.
2/4 Tallrik grönt, 1/4 Kött, fisk, fågel, 0.5/4 Ris, pasta, potatis etc.

Nu har jag bestämt mig till 100% att;
- Få ordning på ryggen. (Vill verkligen inte opereras)
- Gå ner överflödiga x-tra kilon.
- Få bättre hälsa.
- Må bra både kroppsligt & själsligt.

Och ja, jag nämnde ryggen;
- Mindre vikt = mindre belastning.
- Sjukgymnastik.
- Värme.
- Smärtstillande.
- Eventuellt att simma 1-2 ggr/veckan.

Så ser min näst sista utväg ut innan operation (som är min sista).

Min doktor ansåg att läkarna på VC som gjorde första bedömningarna är idioter, för att dom inte lyssnade & tog mig på allvar på en gång. Nu har det gått 2 år & jag kan inte göra mycket mer än då. För värken. Stelheten. Låsningarna. Jag får inte lyfta en 2 liters mjölk för tillfället.

Den kroniska värken som pågått i 2 år har även sänkt hela min smärtgräns överhuvudtaget. Så jag har inte bara ont av diskbråcken utan massor av annat med. Som nu, jag kan inte sova för att varenda millimeter från båda höfterna till tårna gör ont hur jag än ligger. Revbenen likaså.

Han har dock gett mig en tid för jag vet inte hur många olika blodprover. Vitaminer, Lever, Njure, inflammationer, virus etc ska bland annat kallas då oro finns. Benskörhet vill han kunna utesluta innan han säger till 100% att det är delen av hjärnan som kontrollerar smärta som har blivit påverkad, och att det är därför skelettet gör så ont vid minsta lilla tryck.

Jag erkänner.
Jag börjar bli gammal.
That's it.

Nu har jag "klagat" färdigt för i natt.
Nu åker musiken upp på högre volym medan jag ska hitta en så bekväm ställning som möjligt för att försöka sova.

Sov gott världen.
Peace.
Lou

Av Louise - 3 mars 2014 21:56

You break me up,
You heal me in,
Cause a commotion,
Drive me to spin.
You break me up,
You heal me in,

Throw me to lions, 
Tempt me to sin.
You break me up,
You heal me in!


 


What was that coin that you threw in my well?
Cause I’ve been torn between Heaven and Hell,
Slowing the train I prepared to get of, 
That’s when the rush is returning.
I guess I can scare you when showing my scars,
That’s how you won my heart..

 

 

Peace 

Lou

Ovido - Quiz & Flashcards