Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva!

Alla inlägg under december 2011

Av Louise - 31 december 2011 15:50

Om bara 8 timmar så är 2012 här & 2011 förblir ett minne blott.


2011 har varit ett år med extremt mycket motgångar.
Men det har också varit ett år med  glädje.

Glädjen över mina vänner & min familj.


Jag personligen kommer inte sakna 2011, och det har sina anledningar.
Men jag har några underbara vänner,  skratt och tårar med mina närmaste vänner.


Motgångarna under 2011 har stärkt mig.
Men det finns samtidigt vissa val jag ångrar och önskar jag kunde ändra.


2012 för mig kommer innebära en nystart.
Jag får starta det nya året med min underbara familj.

Och jag ska börja praktisera, eventuellt börja plugga med om jag kommer in.


Jag kommer prioritera mig & mitt mående först för en gångs skull.
Och göra allt jag kan personligen för att få må bra. Och vad det innebär, ja det vet vi när det skett.


Nä mina vänner.  Nu tycker jag att vi avslutar detta år med dunder & brak.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!


 


Av Louise - 30 december 2011 21:29

You're here, there's nothing I fear
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on


 


Av Louise - 30 december 2011 03:34

 I wanna sing, I wanna shout
I wanna scream till the words dry out
So put it in all of the papers, I'm not afraid
They can read all about it


Jag vill flytta, ge mig av, börja om på nytt.

Där absolut ingen känner mig, där ingen vet någonting om mig.


Jag känner mig ensam, otroligt ensam.

Jag har alla som står mig så nära runt omkring, men endå så har jag en fruktansvärd tomhetskänsla som bara växer sig större för var dag. Det tar aldrig slut.


Det finns så många personer som jag saknar.
Som lever & inte lever idag.

Men man måste hålla sig flytande i vattnet. Man får inte drunkna i allting.

Men det är precis det jag håller på att göra. Drunkna.


Varför ska jag behöva må dåligt för att någon annan ska må bra egentligen?

Borde inte jag basera mina val på mitt eget mående? Eller det kanske är jag som är bak och fram helt enkelt.

Men det känns som att vad jag än gör någonsin, så är det aldrig bra, det duger inte. Det är bara fail..


Jag vet inte om det är mitt psyke som leker med mig, eller om det är så.

Söka hjälp? Har gjort, får jag någon? Nej.. För jag mår ju egentligen bra.

Skådespelare när det kommer till hur jag egentligen mår? Varje dag, hela tiden.. Om & om igen..


Det gäller att kämpa på, oavsett vad.

Det är vad jag gör, & tänker fortsätta med.
Men det är inte lätt..


Peace Out



Av Louise - 30 december 2011 02:23

It's the wrong kind of magic
Now you see him, now you don't
Used to be he'd drop anything for me
But not lately, he won't


He used to slay dragons
To keep me from harm
And come running
To my open arms


I want the magic of love again
The look of longing in his eyes
All the wonder and surprise
Of knowing that the best is yet to come


I need the magic of love again
Give me a magic wand to wave
Tell me the magic words to say
To bring back the magic of love


No illusions
He's a man who has many dreams
But it's so confusing
To be always in between


I want the magic of love again
That subtle sorcery of the heart
The fire his smile used to start
That makes me feel I'll never get enough


Give me a magic wand to wave
Repeat the miracle that gave us
The wonderful magic of love




Av Louise - 30 december 2011 01:36

Dream big.
Aim high!



 


Av Louise - 29 december 2011 19:05

"Of course it is happening inside your head, Harry,
but why on earth should that mean that it is not real?"  – Albus Dumbledore


    


Av Louise - 26 december 2011 21:22

När staden snöat över, och gården blivit vit.
Då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit ♥


 


Ovido - Quiz & Flashcards