Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva!

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

The naked truth - Välkommen tillbaka... not.

Av Louise - 28 augusti 2014 01:23

Det har nu gått ett tag.
I början trodde jag att det bara var tillfälligt.
Att någonting under dagen var orsaken.
Att det kanske var längtan hem.y
Men nu är jag inte så säker längre.

Det kommer mer eller mindre varje kväll/natt. Ibland under dagen med. Ingen utlösande faktor jag kan sätta fingret på. Det varar längre och längre. Sömnen försvinner. Ibland vaknar jag även upp med den.

Min sömn är rubbad.
Jag sover knappt.
När jag sover så vaknar jag snart igen.

Jag minns senaste omgången så väl.
Den varade i flera år.
Jag var så lättad när den var över.

Jag orkar inte en till omgång.
Ny läkare. Min bakgrund som måste upp på nytt. Att ännu en gång försöka hitta nålen i höstacken. Riva upp allt igen, bara för att på nytt försöka arbeta bort det.

Mitt liv fungerade när jag åt medicinen mot detta. Den jag kunde ta när det sakta kom smygande. Med klor och tänder i högsta hugg. Då kunde jag mota bort den samtidigt som den tog ner mig och lät mig sova en stund.

Min fiende nummer ett är tillbaka.
Hej Ångest, varför gör du det här mot mig
Hur länge planerar du på att stanna den här gången?

xoxo Louise

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 20 maj 2014 23:29

Lite utav veckan som varit. - För lite sömn. - -1,5 kg. - Lite fusk med rutiner. - Har följt tränings planen till fullo. - Har varit ensam hemma när spindel ägg måste ha kläckts. De var ÖVERALLT i hallen, skorna, jackorna, väggarna, badrumme...

Av Louise - 12 maj 2014 21:21

Jahapp. I måndags började det på allvar. Inga mer spel. Inga fler lögner för mig själv. Jag började officiellt med C25K. Att gå från nästan ingen aktivitet alls till att kunna jogga 5 km på 16 veckor. Fast helt ärligt, tar det 20 gör det ing...

Av Louise - 27 april 2014 08:15

Cry a river, build a bridge. Get over it.

Av Louise - 14 april 2014 17:03

Har äntligen tagit mig tid och ork att leka med nya kameran på Samsung Galaxy S5. Här är några resultat.. xoxo Lou ...

Av Louise - 6 april 2014 23:37

The struggles I'm facing, the chances I'm taking. Sometimes might knock me down, but I'm not breaking. I may not know it, but these are the moments that, I'm gonna remember most, yeah. Just gotta keep going, And I, I gotta be strong, just...

Skapa flashcards